Vancea Vlad

Mă numesc Vancea Vlad și sunt elev în clasa a XI-a la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu” din Oradea.

Muzica reprezintă în momentul de față marea mea pasiune precum și marele meu interes . M-am întâlnit pentru prima dată cu această lume ,complet nouă, în urmă cu patru ani când un coleg m-a rugat să studiez cu el chitara. A fost o zi memorabilă. De atunci am acumulat multe cunoștințe în acest domeniu și încă mă așteaptă mult mai multe.

Dorința mea de exprimare m-a făcut să încep să scriu versuri pentru diferite pasaje muzicale create de mine. Acesta a fost primul pas spre a deveni compozitor. Vroiam să fiu original , vroiam să fiu spectaculos ,vroiam să fiu eu. A fost și un răspuns negativ la muzica de duzină care cu două ,trei cuvinte poate umple șase minute de linie melodică rece si virtuală din care lipsește textul plin de semnificații, naturalețea instrumentelor si sentimentele transmise de cei care se află în spatele acestora.

Deoarece lumea s-a axat pe tema iubirii ,în general, eu mi-am ales să descriu natura extraordinară care ne înconjoară , libertatea de a gândi și de a visa a unei minți tinere și capabile, dar și aspecte unice care aduc fericirea în viața cuiva. Mă bazez pe realitate, care-mi este mereu la dispoziție, și pe caracterul flexibil și puterea de a impresiona prin cuvinte a limbii române . În viitor mă gândesc să abordez și alte teme pe măsură ce mă maturizez, deoarece universul meu se diversifică și mă întâlnesc cu noi experiențe.

Stilul meu de cântat este o combinație interesantă . Combin riff-urile de rock cu acorduri clasice specifice folk-ului , completez cu solo-uri de blues și țin totul împreună cu un pic de fingerstyle. Nu îmi place să rămân blocat în același gen muzical . Orice gen aș cânta sau interpreta îmi place să fie ritmat. Dintre toate tehnica de fingerstyle este mai interesantă. De curând m-am apucat să o studiez cu un adevărat „showman” și compozitor, Noris ,care mi-a arătat cât de interesantă poate fi. Tot Noris m-a încurajat să nu-mi fie frică să explorez singur chitara chiar dacă la început totul sună mai ciudat . M-a învățat să am răbdare după anumite tehnici care necesită o cântare atentă și lentă pentru a înțelege cum se succed sunetele și ce se întâmplă . Mi-a arătat realitatea și m-a ajutat să înțeleg ce vreau să fac și cum să fac .  Mă inspiră tot mai mult în fiecare zi în care îl ascult și de fiecare dată mai înțeleg un pic din versurile lui interesante . Oriunde mă va purta viața Noris va rămâne adânc în sufletul meu înconjurat de respectul meu pentru un adevărat om și muzician.

Nu îmi ocup tot timpul cu studiul chitarei și mai ies și prin lume să cânt . Am început ,ca și majoritatea copiilor, să cânt în școală la câte o manifestație , la ultimele ore de dirigenție și încet , încet , am ajuns și la niște olimpiade unde am fost plăcut surprins deoarece mi-au fost remarcate compozițiile. Am cunoscut și alți oameni care cântau prin cluburile și cafenelele din Oradea cum ar fi Simai Mihaela ( Melaz), Raul Bochiș , Chiș Carmen și unul dintre foștii mei profesori de muzică ,Margittai Tamas ( Tomi ). Așa am ajuns să cânt și cu ei . Brusc la terminarea clasei a X-a am vrut să am un concert doar al meu . Zis și făcut . A fost o săptămână plină de activități ,dar înspre weekend munca mea s-a materializat în 2 ore de muzica la Cafeneux , unul din localurile mele preferate . Tot în această vară ,după primul meu concert m-am înscris și la un festival de muzică și anume Festivalul Național Vlahia care s-a desfășurat în zona Moieciu de Sus. Pot afirma cu tărie că a fost cea mai importantă experiență muzicală de până acum. Am cunoscut „Grupul Ziurel” , un grup de tineri chitariști și nu numai foarte talentați din Săcele precum și alte nume care concertează în prezent pe scenele din Brașov. M-am simțit atât de bine încât 2 zile mai târziu după ce am revenit de la festival mi-am făcut din nou bagajul și am participat la un alt festival aproape în aceeași zonă . Festivalul „Dor de Munte”  a fost o experiență tot la fel de frumoasă deoarece de pe scenă , în timp ce mă gândeam care vers urmează , admiram priveliștea superbă din vârf de munte și mă bucuram de o atmosferă la care doar visasem până atunci. Am avut ocazia să cânt pe aceeași scenă și la același foc de tabără cu oameni deosebiți pe care abia așept să-i revăd și să-i ascult .

Oricum ar fi , o piesă bună este o piesă bună și nu ar trebui înlăturată doar pentru că aparține unui artist de care nu suntem mândri sau unui gen care nu ne place , nouă sau majorității .

Chitara poate fi cel mai bun prieten , iar muzica medicamentul universal și de aceea voi continua să explorez să învăț și să înțeleg această lume a sunetului.

About GTCI

GTCI este un eveniment cultural care are ca scop promovarea producţiilor experimentale, într-un efort de a face ca şi oraşul Oradea să devină vizibil în sfera internaţională a artelor şi a circuitului cultural. Printre secţiunile acestei gale se numără piese de teatru, concerte, filme, arte vizuale, expoziţii de fotografie, ateliere de teatru şi lansări de carte. Artiştii invitaţi sunt din România şi din străinătate. Pentru mai multe informaţii, ne puteţi scrie la gtci.romania@gmail.com! View all posts by GTCI

Leave a Reply

