M-am întors de le supermarket și i-am tras o mamă de bătaie fiului meu

“ M-AM ÎNTORS DE LA SUPERMARKET ŞI I-AM TRAS O MAMĂ DE BĂTAIE FIULUI MEU”

după texte de Rodrigo Garcia

cu Adina Lazăr (absolventa a Facultatii de Teatru si Televiziune sectia Actorie clasa prof. Ionut Caras/ Mara Opris- promotia 2010)

Sinopsis: “văd această omenire fără omenie
ca o cretină, ticăloasă, nemernică maşinărie

Păpuşa Umanoidă este pe cale să fie desăvârşită. Într-un ultim elan, la unison, printr-o zvâcnire eroică (de natură divină) homo sapiens o ridică la verticală .” GOD save the mighty Humanoid Doll” aclamă mulţimea. La picioarele glorificatei Păpuşi Umanoide se aştern ofrande de pace: bilete de loterie, capace de coca cola, aripioare de pui picante, vize de muncă, becuri economice, caserole de plastic, Happy Meals-uri…
Păpuşa Umanoidă face primul pas, ridică mâna buhăită pentru a-şi saluta adepţii.Se împiedică şi cade strivindu-i: Oameni care n-au inventat niciodata nimic, simple celule ale unui stomac uriaş capabil să digere orice iluzie sau speranţă.
Personajul acestui one man show este oglinda unei societati care a uitat verbul “a repara” si tarieste sub emblema verbului “ a inlocui”: totul se arunca, totul e de vanzare, totul se… inlocuieste. Ruptura in aceasta viata de schimb apare tocmai in momentul in care, intr-o vizita la supermarket, “ea” isi vede viata expusa pe rafturile cu produse si realizeaza ca “ mi-am petrecut toata viata cu mainile goale, murdare, ducand, aducand si folosind intamplarile celorlalti”.Spectacolul are la baza textul lui Rodrigo Garcia –“autor adulat şi controversat, cu un discurs emblematic care abordeaza tǎios, fǎrǎ menajamente, contradicţiile şi excesele timpurilor pe care le traversăm” – şi işi propune un atentat criminal la adresa îmbuibării şi corporatizării spiritului uman; un atentat purificator pentru recâştigarea sinelui avand ca singura arma adevarul: Azi dimineata am zarit picaturi de roua prinse intr-un paienjenis asemeni unor perle suspendate in aer. Am atins cu grija paienjenisul si am vazut picaturile tremurand si stralucind  la fel ca lacrimile ce refuza sa cada in gol. M-am gandit la cativa prieteni, la cativa  barbati pe care i-am iubit, la oamenii pe care-i iubesc si la cei care imi fac sau  mi-au facut rau,asta in timp ce priveam picaturile de roua tremurand, la fel ca lacrimile ce refuza sa cada in gol, pe panza tesuta de un paianjen printre buruieni.Si apoi m-am gandit la cei care n-au nici macar meritul de a cadea ca picatura de roua pe un fin paienjenis si dispar cu greu din fata ochilor nostri si-i inghite pamantul.Sunt oameni care-au primit totul de-a gata.

About GTCI

GTCI este un eveniment cultural care are ca scop promovarea producţiilor experimentale, într-un efort de a face ca şi oraşul Oradea să devină vizibil în sfera internaţională a artelor şi a circuitului cultural. Printre secţiunile acestei gale se numără piese de teatru, concerte, filme, arte vizuale, expoziţii de fotografie, ateliere de teatru şi lansări de carte. Artiştii invitaţi sunt din România şi din străinătate. Pentru mai multe informaţii, ne puteţi scrie la gtci.romania@gmail.com! View all posts by GTCI

Leave a Reply

